In a minha história health health and wellbeing hipotireoidismo hypothyroidism meditação meditation my story saúde suplementos supplements throat chakra

How I cured my thyroid disease





Today I'm going to talk about a problem which is actually common to many people, mainly women, I guess. I'm not very good with calendar time, but I think it was in November 2015 that I was diagnosed with hypothyroidism. I was feeling really tired all the time, sleepy, sad. I had come through a real difficult period in my life. It came to a point that my period failed for two months. So I went to the doctor, made some laboratory tests and the diagnosis was hypothyroidism. I started to take a medicine everyday, just like everyone else who suffers from that disease. The doctor told me that probably I would have to take that medicine for the rest of my life.
Anyway, I'm a bit stubborn and I told myself that that wouldn't last for long and I would find a cure for this problem. :p
As I know that almost all diseases come from emotional problems, I knew that this disease had come due to real difficult times I had before. So I started to investigate about the causes and solutions. I found out that hypothyroidism is, in part, lack of iodine in our body and that we can get iodine through Kelp algae. I bought a supplement of that and started to take it everyday. I still do it. I also started using sea salt for cooking. Then I focused on the emotional cause of the disease and for that I made some meditations, mainly throat chakra meditations (there are plenty on youtube). I started feeling better and some months after doing these things (Kelp supplement, sea salt and meditations), I gave up on medicine and everything is just fine now. It was 3 months ago, I guess. I'm feeling great!!. :D


Hoje vou falar-vos de um problema que é muito comum hoje em dia, principalmente entre as mulheres. Penso eu. Não sou muito boa a situar-me no tempo, mas penso que foi em novembro que me foi diagnosticado hipotireoidismo. Sentia-me constantemente  cansada, com sono e triste. Tinha passado por um período mesmo muito difícil da minha vida. Ceguei a um ponto em que a minha menstruação falhou durante dois meses. Então fui ao médico e depois de análises o diagnóstico foi  hipotireoidismo. Comecei a tomar um medicamento todos os dias, tal como todas as pessoas que têm este problema de saúde. O médico disse-me que provavelmente teria de o tomar para o resto da vida.
Mas eu sou um bocado teimosa e disse a mim mesma que esta doença não ia durar muito e eu iria encontrar uma forma de me curar. :p
Como sei que grande parte das doenças são causadas por problemas emocionais, sabia que esta era consequência dos tempos difíceis que tinha passado. Então comecei a investigar sobre as causas e soluções. Descobri que o hipotireoidismo resulta, em parte, da falta de iodo no nosso organismo e que podemos obter iodo através da ingestão de algas Kelp. Comprei um suplemento de algas Kelp e comecei a tomar. Ainda tomo. Também comecei a usar sal marinho na cozinha. Depois foquei-me na questão emocional e comecei a fazer meditação, principalmente meditação para o chacra da garganta (há muitos videos com meditações guiadas no youtube). Comecei a sentir-me melhor e depois de alguns meses (com meditação, sal marinho e suplemento) deixei de tomar o medicamento que o médico me receitou. Penso que foi há 3 meses. Sinto-me ótima!! :D

Related Articles

3 intense minds:

Geninha disse...

Olá Pat, qual o suplemento que tomas?
Bjs

Patrícia Matias aka dj Pat disse...

Olá! :)

Estou a tomar "North Atlantic Kelp" da Solgar. Comprei no Celeiro, no shopping.

Beijocas

Geninha disse...

Bela dica! As minhas últimas análises acusaram hipotiroidismo ligeiro, vou tentar! Gratidão de coração!! Beijinhos

Blog Archive

Follow this blog by Email

Follow me